شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : وقتي روابط عمومي بي اخلاق مي شود
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1393 - 07:52 کد خبر:10588
در زمينه اخلاق مباحث زيادي مطرح شده است و در حوزه روابط عمومي هم اخلاق يكي از محوري ترين مباحث است اما برخي اوقات سوال مي شود كه چرا گاهي روابط عمومي بي اخلاق مي شود؟

شبير دايمي، شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در زمينه اخلاق مباحث زيادي مطرح شده است و در حوزه روابط عمومي هم اخلاق يكي از محوري ترين مباحث است اما برخي اوقات سوال مي شود كه چرا گاهي روابط عمومي بي اخلاق مي شود؟ روابط عمومي همواره به عنوان عنصري براي دستيابي به تفاهم و رسيدن به ديدگاه هاي مشترك بر پايه اصول اخلاقي و ديدگاه هاي مترقي بشري شناخته شده است از طرف ديگر اخلاق احترام به شعور مخاطب است كه در صورت برملا شدن بي اخلاقي، بحران مي شود ، به ويژه در شرايط فعلي كه تمام اطلاعات ارائه شده در سايت ها، شبكه هاي خبري و به طور كل رسانه هاي جمعي، ذخيره و بايگاني مي شوند، لذا يكي از مسائل بسيار مهم در شرايط فعلي اخلاق مدار بودن روابط عمومي است.


يك روابط عمومي كارآمد و حرفه اي؛ علاوه بر لزوم آشنايي با تئوري ها، روش ها و فنون تخصصي حوزه هاي مرتبط با رشته خود، ناگزير از احترام به اصول اخلاقي حرفه روابط عمومي است؛ تا از اين رهاورد بتواند خود را به عنوان يك محرك و الگويي اجتماعي در فرآيند ارزش آفريني براي نمادهايي همچون «صداقت، راستگويي، ايجاد تفاهم و احترام به شخصيت و كرامت انساني» معرفي كند و توجه به اين امر مي تواند در بسياري از موارد، ما را از عوامل ضد اخلاقي مصون نگه دارد و ما مرتكب عوامل ضد اخلاقي مانند دروغ، دزدي ، و ... نشويم بنابراين ، پايبندي به اخلاق نيك باعث سعادتمندي انسان درزندگي مي شود واين امر درهمه ي امور نتيجه ي بسيار خوبي عايد فرد وجامعه مي كند . درروابط عمومي نيز به دليل اينكه بيشتر جنبه برخورد باديگران وجلب اعتماد وبرطرف كردن سوءتفاهمات مطرح است ومسئول روابط عمومي به ناچار بايد با انواع سلائق وشخصيت ها برخورد كند ،نقش اخلاق در روابط عمومي درپيشرفت وياعدم موفقيت سازمان ومجموعه كاري بسيار بااهميت است و بايد به اخلاق حرفه اي روابط عمومي متعهد وملتزم بود تا اعتماد عمومي كه بسترساز فعاليت روابط عمومي هاست حاصل گردد.