شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چه زماني قوانين روابط عمومي و روابط رسانه اي مي شكنند؟
دوشنبه، 25 فروردین 1393 - 06:08 کد خبر:10001
همه رشته ها قوانين و قواعد نانوشته اي دارند كه متخصصان آنها را مي دانند و تا حد زيادي در زندگي حرفه اي خود از آن تبعيت مي كنند، حرفه روابط عمومي نيز از اين قاعده مستثني نيست. اما تنها ميزان كمي از كارهايي كه انجام مي دهيم سفيد يا سياه است. همانند بازاريابي. زمان هايي هستند كه شما فقط نياز داريد كه قوانين روابط عمومي را بشكنيد؛ حداقل وقتي كه به جنبه هايي از روابط عمومي بر مي خوريد كه در خصوص روابط رسانه اي مي باشد، دوست داريد قانون شكني كنيد.


شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| دورتي كرينشاو- همه رشته ها قوانين و قواعد نانوشته اي دارند كه متخصصان آنها را مي دانند و تا حد زيادي در زندگي حرفه اي خود از آن تبعيت مي كنند؛ حرفه روابط عمومي نيز از اين قاعده مستثني نيست. اما تنها ميزان كمي از كارهايي كه انجام مي دهيم سفيد يا سياه است. زمان هايي هستند كه شما فقط نياز داريد كه قوانين روابط عمومي را بشكنيد؛ حداقل وقتي كه به جنبه هايي از روابط عمومي بر مي خوريد كه در خصوص روابط رسانه اي مي باشد، دوست داريد قانون شكني كنيد. در اين نوشتار من فهرستي از اين موارد تهيه كرده ام.

قوانين روابط عمومي و روابط رسانه اي كه شما ممكن است بخواهيد آنها را بشكنيد

قانون 1: هرگز نگوييد: «نظر ندهيد.»

قانون 2: رسانه هاي را اذيت نكنيد، مگر اينكه خبري داريد.

قانون 3: براي بدست آوردن پوشش خبري، محصول شما بايستي منحصر به فرد باشد.

قانون 5: آموزش رسانه اي مشتريان. معمولا نياز نيست كه يك بلندگوي خسته كننده يا صفحات تو درتوي يك مصاحبه بزرگ آماده كنيد، چراكه با اين كار امكان يك تعامل تجاري را كه مي تواند شانس هايي را براي مصاحبه هاي آينده به دست دهد را از ميان مي بريد.

قانون 6: كارگزار روابط عمومي بايستي در پس زمينه باقي بماند. اين يكي از حيله هاي معمولي است زيرا مي تواند براي كارگزار روابط عمومي كشنده باشد و يا يك مشتري را تحت شعاع قرار دهد، و بسياري افراد ضمن آن راحت تر در پشت صحنه مي ايستند. اما هنوز چند متخصص روابط عمومي و ارتباطات هستند كه نقش فعالي در مصاحبه مشتري بازي مي كنند، و در مقابل ديدگان افراد نيستند. اين به ويژه براي كمپين هاي حمايتي كه در آن اطلاعات گمراه كننده زيادي وجود دارد، حياتي است و نظرات و نتيجه گيري ها را به شدت مورد بحث قرار مي دهد.

قانون 7: هنگامي كه شك داريد، يك كنفرانس مطبوعاتي راه بياندازيد. من هيچ چيز در مورد متخصصان روابط عمومي كه عميقا به اين مورد اعتقاد دارند نمي دانم. اما برخي از مشتريان فكر مي كنند يك محصول يا خدمت جديد ارائه شده مستحق معرفي مختصر مطبوعاتي است و اينكه رسانه ها اين كار را اجرا مي كنند. احتمالش هم وجود دارد كه آنها آن را پوشش ندهند، و به طور معمول آنطوري كه مشتري مي خواهد انجام نمي شود. رويكرد استراتژيك به رسانه ها مي گويد كه نه بار از ده بار ضربه مي زند.

منبع: http://www.business2community.com/public-relations/break-media-relations-pr-rules-0832626#trMwCVdgGXcZCJcu.99